söndag 16 mars 2014

Skidåkning, kräk och lite feber...

Nu är vi hemma igen och jag kan verkligen inte klaga. Vädret har varit helt underbart. En dag var det lite mulet och det kom snö på em, vilket inte var helt fel.

Min "skada" blev tyvärr inte bättre så jag försökte ett par åk, men sedan fick det bli längdåkningsskidorna. Det blev ca 1,5 mil på dem, vilket känns i alla mina muskler nu... uj uj uj... stel som en pinne.

Tänkte inte skriva så mycket, utan mest visa med bilder...

Lets Go!

Det superduktiga After Ski-bandet...

Varm choklad med vispgrädde... mums! 

Lunchen varje dag. Buffé (fast bakom disk). Barnen åt glatt av maten mm. och som efterrätt, pannkakor.



Soligt! 




Sällskapets pappa Mikael servade oss varje dag med att rada upp alla skidorna utanför... 




Familjen


Här bodde vi.



I bland låste vi in barnen och gick till baren... he he...

Taget från vårt sovrumsfönster. Det snöar fint! 


Det är en konst att få med alla...




Men tyvärr... allt det roliga har ett slut. 

Om vi sammanfattar det såhär: 8 pers på 45 m2. 
Två barn i den andra familjen som börjar kräkas på natten = kaos... (Tack och lov att det var sista natten)

Det blev snabbpackning ut ur lägenheten. Har nog aldrig kommit i väg så snabbt. 
Ett tredje barn som börjar kräkas i bilen hem. Åksjuka hoppades vi på, men tyvärr inte... Men lilleman var så duktig och jag var så förutseende att ha handlat påsar och desinfektionsservietter... 

Och nu ligger jag här med feber... (Tja, hellre det än det andra...)

Hej hej! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna då blir jag glad!